Aplikacje mobilne dla deweloperów mieszkaniowych i rynku nieruchomości

Główne trendy w wykorzystaniu aplikacji mobilnych na rynku nieruchomości:


Absolutnymi liderami w segmencie wynajmu krótkoterminowego są Airbnb i jego „hotelowy” konkurent Booking.com. Wokół dużych graczy uformował się już startupowy ekosystem mniejszych usług. Na przykład brytyjski start-up  pomaga nieprofesjonalnym właścicielom mieszkań znaleźć zakwaterowanie na stronach takich jak Airbnb. Dla zwykłego właściciela mieszkania ważne jest, aby otrzymywać czynsz i być ubezpieczonym od pozbawionych skrupułów gości. Firma zajmuje się wszystkimi problemami związanymi z robieniem zdjęć, zawieraniem umów, obsługą przychodzących zapytań, innymi słowy zajmuje się zarządzaniem powierniczym mieszkania.

Usługi online pomagają nie tylko w wynajmie mieszkania. Na przykład, korzystając z hiszpańskiej aplikacji możesz znaleźć w pobliżu pusty garaż, skontaktować się z jego właścicielem i za opłatą zaparkować w nim samochód, motocykl lub rower.

W przypadku najmu długoterminowego automatyzacja również jest w pełnym rozkwicie. Stworzona w USA  aplikacja mobilna  eliminuje powiązania pośredników w obrocie nieruchomościami poprzez wykorzystanie technologii blockchain i inteligentnych kontraktów. Usługa sprawdza przeszłość właścicieli i najemców, aby uniknąć oszustw, pomaga w zawieraniu prawnie właściwych umów.

Aplikacja  mobilna pozwala zamieścić ogłoszenie o wynajmie mieszkania na wszystkich wiodących tablicach ogłoszeń jednocześnie, „łączy” wynajmującego i najemcę, minimalizuje ryzyko oszustwa, sprawdza, czy mieszkania należą do najemców, sprawdza najemców pod kątem długów i rejestrów karnych, pomaga w sporządzeniu i podpisaniu internetowej umowy o przekazanie.

  • Kupno i sprzedaż nieruchomości


Większość start-upów, które pozbywają się pośredników w branży nieruchomości, tworzy serwis lub aplikację mobilną, w której użytkownik przejmuje funkcje pośrednika w obrocie nieruchomościami: na przykład przegląda bazy danych w poszukiwaniu odpowiedniej opcji.  Amerykańska firma  poszła inną drogą: opracowała wirtualnego asystenta głosowego, który rozpoznaje ludzką mowę. Użytkownik komunikuje się z nim bezpośrednio w taki sam sposób, jak z „żywym” pośrednikiem w handlu nieruchomościami.

Roboty są interesujące, ale jest za wcześnie, by pożegnać się z pośrednikami w handlu nieruchomościami. W końcu większość rynku jest przyzwyczajona do pracy w staromodny sposób i komunikowania się z żywą osobą. Jednak na pewno możliwe jest zwiększenie efektywności pośredników w handlu nieruchomościami, lepsze budowanie procesów komunikacji z klientami oraz eliminacja zbędnych kosztów. W ten sposób  działa brytyjska firma. W rzeczywistości jest to cyfrowa agencja nieruchomości, która wykorzystuje inteligentne algorytmy matematyczne do automatyzacji oceny kosztów i audytu obiektów, optymalizacji tras ruchu agentów i innych zadań. Szczególnie interesujące jest to, że od sprzedawcy pobierana jest stała prowizja, a nie procent od transakcji, więc pośrednicy w handlu nieruchomościami nie mają żadnego interesu w przedstawianiu kupującemu droższej oferty, aby zarobić więcej.

Jeszcze bardziej oryginalnym modelem biznesowym jest amerykański startup, który oparł się na tych, którzy są gotowi trochę zrezygnować z ceny (około 5% poniżej rynku) na rzecz szybkiego i bezproblemowego procesu sprzedaży. Kupuje masowo domy, samodzielnie wyceniając ich wartość, aby później przygotować je do dalszej odsprzedaży i znaleźć nabywców. Firma stworzyła również aplikację mobilną, dzięki której nabywcy mogą przeglądać dostępne nieruchomości w dogodnym dla nich czasie (zwykle w USA „dni otwarte” są organizowane raz w tygodniu i należy je wcześniej rezerwować).

Znalazło zastosowanie w sprzedaży i zakupie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Kanadyjska firma  zamiast tradycyjnych fotografii, które zwykle umieszcza się na jej stronie internetowej agencji nieruchomości, wykonuje wciągające trójwymiarowe fotografowanie obiektów na sprzedaż z efektem immersyjnym. Modeluje wirtualne spacery po mieszkaniach i budynkach, zamienia dwuwymiarowe rysunki lokali na modele 3D i tworzy filmy VR.  Nie jest jeszcze jasne, na ile VR napędza sprzedaż, ale narzędzie do marketingu nieruchomości jest ciekawym i wygodnym narzędziem dla kupujących, którzy mieszkają w innym mieście i nie mogą osobiście przyjechać na nieruchomość.

  • Inwestycje w nieruchomości


Nieruchomości pozostają ważnym aktywem inwestycyjnym, co nie przeszkadza również w poprawie usług internetowych w tym segmencie rynku. Na przykład jedna z platform inwestycyjnych współpracuje tylko z dużymi inwestorami i osobami fizycznymi z dostępnym kapitałem 100 000 USD. Inwestorzy mogą bezpośrednio, bez angażowania agenta zarządzającego, wybrać konkretny przedmiot lub jego udział i przeprowadzić transakcję. Ze względu na bezpośredni dostęp do bazy obiektów pod inwestycje, przejrzyste procesy i tanie utrzymanie, platforma zebrała dość duże portfolio do zarządzania.

Inna platforma crowdfundingowa pomaga właścicielom domów w USA uzyskać pożyczkę pozabankową pod zastaw domu. Serwis znajduje właścicieli potrzebujących pieniędzy, a następnie zbiera pieniądze od kilku inwestorów online.  Po zgromadzeniu kwoty pożyczki pożyczkobiorca otrzymuje pieniądze, po czym zaczyna je zwracać co miesiąc. Jednocześnie inwestorom wypłacane są odsetki w zależności od wielkości ich wkładu - pomniejszone o prowizję platformy. Zgodnie z tym schematem platforma zrealizowała już transakcje na łączną kwotę 900 mln USD.

Izraelski startup  stara się zająć miejsce nie tyle pośrednika w handlu nieruchomościami, ile doradcy inwestycyjnego. Opracowana przez niego platforma analizuje rynek nieruchomości komercyjnych i prognozuje dynamikę stawki czynszu za dany obiekt, jego wartość rynkową za kilka lat, podpowiada, kiedy trzeba podnieść czynsz lub zaplanować inwestycje na remonty generalne. W tym celu serwis zbiera dane ze 130 źródeł i analizuje około 10 000 cech każdego obiektu na przestrzeni ostatnich 50 lat. Teraz platforma jest na etapie ostatecznych testów, ale gdy „dojrzeje”, stanie się potężnym narzędziem dla inwestora.

  • Wycena nieruchomości


Jednym z kluczowych celów automatyzacji jest minimalizacja zaangażowania człowieka w powtarzalne czynności. Szczególnie dużo takiej rutyny występuje w segmencie wycen nieruchomości: rzeczoznawca musi przyjść do nieruchomości, zrobić zdjęcia, zapoznać się z planem i dokumentacją techniczną, uzyskać informacje o miejscach parkingowych, lokalach pomocniczych, remontach, stanie technicznym systemy, materiały budowlane i wiele więcej. Następnie - sprawdzić wszystkie dane, obliczyć szacunkowy koszt, przygotować raport i wniosek.

Firma z siedzibą w Nowym Jorku rewolucjonizuje ten segment rynku dzięki inteligentnemu wyszukiwaniu i analizie Big Data. Automatycznie zbiera wszystkie niezbędne informacje o obiekcie z otwartych źródeł, oblicza wartość rynkową za pomocą specjalnego algorytmu, a także generuje standardowy raport z wynikami.

  • Przebudowa nieruchomości


W ostatnich latach na rynku pojawiły się usługi high-tech, które działają na przecięciu różnych nisz i segmentów. Jednym z najbardziej udanych i ciekawych z nich jest amerykańska firma. Przejmuje kontrolę nad poszczególnymi piętrami lub całymi budynkami opuszczonych, nierentownych centrów biznesowych wymagających remontu i przekształca je w przestrzenie coworkingowe, które następnie wynajmuje małym firmom, freelancerom i start-upom. Firma  zbiera informacje o kierunku nasłonecznienia w pomieszczeniu, wilgotności, temperaturze i innych czynnikach za pomocą różnych czujników i czujników. Następnie analizuje to za pomocą AI i wyposaża obiekt zgodnie z zaleceniami, aby przyszłym najemcom wygodniej pracować w nowych biurach. Biznes szybko się rozwija: firma przebudowała i przekazała już prawie 300 nieruchomości w 75 miastach na całym świecie.

Podobne usługi, tylko w segmencie nieruchomości prywatnych, oferuje inny startup z Chicago. Działa w popularnej w Stanach Zjednoczonych niszy małych domów z mieszkaniami dla kilku rodzin. Inteligentna platforma przeszukuje rynek w poszukiwaniu opcji, które mają dobry potencjał inwestycyjny: jeśli zainwestujesz trochę w naprawy, możesz znacznie zwiększyć ich wartość rynkową. Algorytmy uczenia maszynowego analizują konkurencyjne oferty i na ich podstawie określają, w jaki sposób na cenę wpłynie np. wymiana kanalizacji lub instalacja zmywarki.

 

  • Rozwój cyfrowy


Big Data pomaga samym deweloperom uzyskać dane o tym, jakiego rodzaju nieruchomości są potrzebne, jakimi metrażami są zainteresowani ludzie i jakie mają możliwości finansowe. Pełną analitykę rynkową, szacunki, specyfikacje techniczne budowy obiektu, uwzględniające już wszystkie wymagania, można uzyskać dosłownie w krótkim czasie wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji, która jest w stanie przetworzyć ogromną ilość informacji w celu podania żądanych danych. 

Analitycy nie będą już potrzebni, menedżerowie produktu nie będą potrzebni, bo za to wszystko odpowiadać będzie technologia. Zarówno analiza Big Data, jak i różne inne zautomatyzowane algorytmy. Wczytujemy aktualne dane iw efekcie otrzymujemy prognozę naszych inwestycji.

Przyszłość nadejdzie wcześniej, niż się spodziewasz.

 

Opracowujemy optymalne aplikacje mobilne, które pomogą Ci szybko i skutecznie realizować zadania biznesowe.
Udoskonalamy również interfejs, dopracowujemy funkcjonalność do konkretnych celów, dodajemy personalizację.

W efekcie otrzymujemy funkcjonalny, wygodny i skuteczny produkt.

Jednocześnie nie mamy żadnych ograniczeń co do usprawnień, zmian , co pozwala naszym klientom testować różne hipotezy marketingowe i techniczne i wybierać opcje, które najlepiej pasują do ich biznesu.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.