Aplikacje mobilne dla działów wsparcia technicznego, działów utrzymania ruchu i głównego mechanika
Chcesz mieć mobilne centrum analiz sytuacyjnych,
w którym mechanicy widzą stan sprzętu, rozwój, awarię lub jakieś problemy ze sprzętem związane
z jego gotowością techniczną lub ogólnym stanem?
Jeden inżynier może utrzymywać i decydować o gotowości technicznej wielu sztuk urządzeń opierając się tylko na znajomości parametrów pracy tych urządzeń.
Załóżmy, że jeden inżynier pracuje w trybie online, ma wsparcie przemysłowej sieci Wi-Fi oraz czujników rozmieszczonych w kluczowych podzespołach maszyn i urządzeń. Dzięki temu widzi, jak działa skrzynia biegów na wywrotce, co dzieje się z silnikiem, co dzieje się z oponami. Inżynier monitoruje rzeczy, które w przyszłości pozwalają uniknąć niepowodzeń. W przypadku zebrania dużej ilości informacji o różnych parametrach sprzętu, możliwe jest wykonanie modeli o określonej korelacji, które pozwalają przewidzieć, czy obecne parametry stanu sprzętu i w określonym trybie pracy pozwolą na pracę na kolejnej zmianie produkcyjnej, co stanie się z tym łożyskiem, co się stanie z danym podzespołem w którym pracuje jakiś inny kluczowy mechanizm. Nazywa się to zarządzaniem awariami za pomocą analizy predykcyjnej.
Wykorzystanie smartfonów umożliwia zniesienie funkcji „dyspozytora” wykonywanej przez inżynierów i uwolnienie nawet 25% czasu pracy specjalistów..
Dział utrzymania ruchu otrzymują na smartfona powiadomienie push z prośbą o naprawę, które zawiera wszystkie informacje: adres obiektu, kontakty do kierownika lub brygadzisty, opis problemu i terminy. Poprzez aplikację mobilną możesz natychmiast zarezerwować niezbędne części zamienne w magazynie.
Dla wygody na każdym sprzęcie nanoszony jest kod kreskowy, po jego odczytaniu w aplikacji mobilnej pojawia się informacja o tym, kiedy i przez kogo sprzęt został naprawiony, jakie prace zostały wykonane. Ustawiony jest również czat, który pozwala na omówienie konkretnego zadania wraz z funkcją przesyłania zdjęć.
Na podstawie wyników naprawy dane są przesyłane do centralnej bazy danych. Pozwala to kontrolować czas pracy, widzieć złożoność każdej operacji i liczbę uczestników, co pomaga optymalnie rozłożyć zasoby materiałowe i ludzkie.
Wielkoskalowa elektroniczna „biblioteka” może zawierać miliony danych z informacjami o każdym urządzeniu. W ten sposób można prowadzić również ewidencję remontów budynków, konstrukcji, hal produkcyjnych i pozostałej infrastruktury inżynierskiej.
Dla sprawnego działania aplikacja mobilna może być zsynchronizowana z różnymi systemami informatycznymi, dzięki czemu pracownicy mają dostęp do niezbędnych dokumentów za pośrednictwem smartfona.
Proces przyjmowania zgłoszeń napraw jest w pełni zautomatyzowany. Menedżerowie i pracownicy mają dostęp do potrzebnych im informacji zawsze i wszędzie. Dzięki temu pracownicy działów operacyjnych szybko otrzymują zadania do napraw i konserwacji, poznają szczegóły i zdają raport z realizacji. Głównym narzędziem systemu jest aplikacja mobilna, która znacznie zwiększa szybkość reakcji na rozwiązywanie problemów, sprawia, że praca jest jeszcze bardziej usprawniona i przejrzysta, a także umożliwia analizę kosztów eksploatacji obiektów i sprzętu.