Aplikacje mobilne dla touroperatorów

Coraz więcej usług przechodzi do formatu aplikacji mobilnych. Wydaje się, że turystyka nie jest wyjątkiem, ale są tu ważne niuanse
 
Wielu touroperatorów w ogóle nie posiada aplikacji mobilnych, uważając je do tej pory za zbędne w swojej działalności, gdyż traktują aplikację mobilną jedynie jako kanał sprzedaży bezpośredniej swoich produktów. W związku z tym, jeśli touroperator z powodzeniem sprzedaje wycieczki za pośrednictwem swojej sieci agentów i nie polega na sprzedaży bezpośredniej, to uważa, że jeszcze nie potrzebuje kanału mobilnego.

Masowi organizatorzy wycieczek kierują się tą samą logiką: dlatego funkcjonalność istniejących aplikacji nie jest bardzo bogata, jest „liniowa” i sprowadza się do powielania strony oraz możliwości wyboru i zakupu wycieczki przez mobilną aplikację.  

Touroperator nie sprzedaje wycieczki , ale „wakacje”. Wybór wakacji dla turysty często wymaga czasu na zapoznanie się z destynacją, szczegółowego opisu, dużych zdjęć, a co najważniejsze, dostępności systemów do porównywania wycieczek na kilka sposobów. Interfejs aplikacji mobilnej, ograniczony do ekranu smartfona, nie jest do tego zbyt odpowiedni.

Również główny motyw instalacji aplikacji konkretnego operatora nie jest jasny. Na wysoce konkurencyjnym rynku, z dużym udziałem sprzedaży agencyjnej, stosunkowo niską lojalnością wobec marek touroperatorów i dużą wrażliwością cenową turystów, dość trudno jest zmotywować użytkownika do wyboru i zakupu wycieczek w aplikacji jednego konkretnego touroperatora.
I wreszcie to rzadkość zastosowania. Nie jest tajemnicą, że większość klientów kupuje wycieczki raz, maksymalnie dwa razy w roku. W związku z tym niewiele osób zachowa na smartfonie aplikację, która używa raz lub dwa razy w roku.

W tym obszarze jest jednak niewypełniona nisza. Touroperatorzy powinni zwracać większą uwagę na zalety aplikacji mobilnej dla turystów – nie tylko przy sprzedaży wycieczki, ale także podczas wakacyjnych pobytów. W takim przypadku motywacja do zainstalowania i utrzymania aplikacji touroperatora znacznie wzrośnie.

Mamy na myśli platformę mobilną zaprojektowana specjalnie do komunikacji w grupie użytkowników. Pozwala dostosować interakcję między użytkownikami, organizatorami, liderami grup i innymi uczestnikami dowolnego wydarzenia. Platforma rozwiązuje również problem informowania uczestników online i oczywiście zbiera analizy i informacje zwrotne od użytkowników.

Użytkownik otrzymuje wszystko, czego potrzebuje podczas pobytu w wybranej destynacji lub kiedy jest w drodze. Przede wszystkim jest to szczegółowy program, kontakty organizatorów, przydatne informacje, wszelkiego rodzaju dokumenty do pobrania. Istnieje również możliwość zadawania pytań organizatorom wydarzenia, wyrażania opinii lub oceny. W sumie ponad wiele różnych funkcjonalności pozwala rozwiązać niemal każdy problem w ramach zamkniętej, a raczej konfigurowalnej społeczności.


W segmencie masowej turystyki wyjazdowej czy krajowej ta sama idea może być zastosowana nawet z dużym skutkiem. Turyści, którzy udają się, powiedzmy, do Turcji od pewnego touroperatora do konkretnego hotelu, to także zamknięta społeczność, dla której podobny zestaw funkcjonalności może być transmitowany. W takiej aplikacji turysta powinien mieć możliwość przeglądania zamieszczonych tam dokumentów dotyczących wycieczki, otrzymywać powiadomienia push (przypomnienia o wyjazdach itp.).

Turysta będzie miał dostęp do opisu swojego hotelu, listy wycieczek z cenami oraz możliwością ich zamówienia i opłacenia kilkoma kliknięciami, aktualnego harmonogramu wszystkich restauracji, barów, hotelowych zjeżdżalni itp.

Taka aplikacja maksymalnie ułatwi pracę przewodnika hotelowego, obniży koszty organizatora wycieczek za zorganizowanie sprzedaży usług dodatkowych (te same wycieczki). A jednocześnie pozwoli logistykom i przewodnikom mieć pewność, że ich turysta zostanie powiadomiony o zmianie godziny odjazdu lub przyjeździe autobusu na wycieczkę.

Taki moduł powinien być zintegrowany z aplikacją organizatora turystyki. Turysta powinien być w stanie ocenić wszystkie elementy wycieczki. To ważne narzędzie biznesowe dla samego touroperatora. Jeśli więc jedzenie w hotelu zostało ocenione „poniżej średniej” przez 80% opinii turystów, to prawdopodobnie jest to dodatkowy atut w negocjacjach z hotelem – na obniżenie ceny lub poprawę jakości obsługi. Jeśli praca firmy goszczącej jest oceniana w określony sposób, jest to również sygnał dla touroperatora.

Recenzje turystów w takiej aplikacji mają znacznie większą wartość praktyczną niż cała „analiza opinii w sieciach społecznościowych” – w końcu jest to reakcja konkretnych osób na chwilowe problemy, za jednym kliknięciem. Wiarygodność takich recenzji jest znacznie wyższa niż w przypadku postów w sieciach społecznościowych (gdzie można polubić), co oznacza, że statystyki będą dokładniejsze. To świetna okazja do dobrej analityki i prywatnych zadań - takich jak ocena personelu.

-  A co z opcją wyboru i sprzedaży wycieczek, które touroperatorzy tak chętnie integrują w aplikacji?

Oczywiście musi być obecny w aplikacji. Ale może wyglądać inaczej. Nie jako lista wycieczek lub formularz wyboru podobny do strony internetowej, ale jako mechanizm spersonalizowanych ofert dla turysty. W oparciu o te same analizy, które już zebrał touroperator, będzie mógł złożyć bardzo ukierunkowaną ofertę.

Będzie to apel ukierunkowany, uwzględniający zgromadzoną wiedzę na temat konkretnego użytkownika, z osobistymi warunkami i osobistą zniżką. Bez spamowania i anonimowego oprogramowania open source. Dla turysty taka oferta będzie przejawem troski i przyjaznego uczestnictwa. I to będzie prawda, bo żeby dowiedzieć się, jak składać tak trafne oferty, touroperator będzie musiał się postarać.

Funkcjonalność sprzedaży bezpośredniej może zostać zaimplementowana jako mechanizm spersonalizowanych ofert dla turysty. W oparciu o te same analizy, które już zebrał touroperator, będzie mógł złożyć bardzo ukierunkowaną ofertę 
Takie podejście jest zorientowane na klienta, kiedy stawiamy naszego klienta w centrum infrastruktury i wdrażamy usługę wokół niego i dla niego. 


Taka aplikacja powinna teoretycznie być bardzo skutecznym narzędziem lojalnościowym, wiążącym turystę z marką.

W końcu z dużym prawdopodobieństwem kupi kolejną wycieczkę od touroperatora, z którego aplikacji z powodzeniem korzystał.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.