Progresywne aplikacje webowe PWA

Progresywne aplikacje webowe nie są "normalnymi" aplikacjami sieciowymi. Nie są to też "zwykłe" strony internetowe. Ta technologia, będąca swoistą hybrydą strony internetowej i aplikacji, ma dziesiątki zalet i jak dotąd stanowi prawdziwy przełom techniczny. 

Krótko o progresywnych aplikacjach webowych

Uderzające jest to, że progresywne aplikacje webowe są znacznie tańsze od aplikacji mobilnych, a ich tworzenie polega raczej na upraszczaniu doświadczeń klienta, niż na ich komplikowaniu. Aby jednak zrozumieć ten nowy temat, należy zacząć od początku.

Więc...

Dlaczego Progressive Web App jest technicznym przełomem dla e-commerce i światowych mediów?

Wzrost liczby użytkowników mobilnego Internetu
Liczba użytkowników mobilnego Internetu rośnie z roku na rok.  Wynika to zarówno z upowszechnienia się łączności internetowej na świecie, jak i z "napływu" użytkowników z krajów, w których smartfony stały się jedynym dostępnym sprzętem elektronicznym (np. w Indiach użytkowników smartfonów jest setki razy więcej niż komputerów: tylko nieliczni mogą sobie pozwolić na zakup laptopa lub komputera, podczas gdy "starsze" modele smartfonów są sprzedawane w Indiach nawet w odległych prowincjach). W związku z tym wiodące światowe firmy kierują swoją ofertę także do szerokiego grona klientów "mobilnych", uwzględniając interesy tych, którzy z powodu niechęci lub po prostu braku możliwości dostępu do Internetu nie korzystają z komputera.

 

Konwencjonalne" aplikacje mobilne nie spełniły oczekiwań
Jeśli klienci przenoszą się na urządzenia mobilne, to firmy również powinny się tam przenieść. Najkrótszą drogą jest stworzenie aplikacji mobilnej do interakcji z "mobilnymi" klientami. Jest to również najdroższa droga, ponieważ tworzenie aplikacji natywnej trwa długo, wymaga zespołu specjalistów i wymaga wysokich nakładów dla każdej platformy.

To frustrujące, gdy inwestycja w budowę aplikacji nie zwraca się w takim stopniu, w jakim byśmy tego chcieli. Jak się okazuje, posiadanie aplikacji nie oznacza, że wszyscy klienci będą ją pobierać. Popularność "zwykłych" aplikacji mobilnych  stopniowo spada.

Klienci nie chcą szukać aplikacji w specjalnie do tego przeznaczonym sklepie. Nawet jeśli po wejściu na stronę internetową ze smartfona użytkownicy otrzymują monit o natychmiastowe rozpoczęcie instalacji aplikacji, robią to niechętnie. Nie chcą marnować swojego czasu. Nie chcą marnować zasobów swojego smartfona. Nie są pewni, czy będą często korzystać z aplikacji (a jest to główny powód, dla którego klienci pobierają aplikację, zamiast wchodzić w interakcje z firmą za pośrednictwem strony internetowej). Dlatego wielu użytkowników nie instaluje aplikacji, lecz woli ponownie odwiedzić stronę internetową firmy. W rezultacie liczba odbiorców usług firmy rośnie znacznie wolniej niż mogłaby.

Aplikacje internetowe nie stały się więc panaceum na rozwiązanie wszystkich problemów związanych ze znalezieniem i "podłączeniem" największej liczby klientów, którzy wolą kontaktować się z firmą za pośrednictwem smartfonów i mobilnego Internetu.

Strony mobilne są zbyt zależne od jakości łącza internetowego
Z drugiej strony, strona mobilna nie rozwiązuje w ogóle problemu tej interakcji, ponieważ jest ona skomplikowana ze względu na jakość połączenia internetowego. Gdy tylko klient wjedzie do tunelu, za miasto lub po prostu do starego domu o grubych murach, internet mobilny zaczyna "szwankować". Oczywiście są miejsca na świecie, gdzie takie problemy należą już do przeszłości - ale są to duże rozwinięte miasta, a potencjalni odbiorcy wielu firm znajdują się również poza nimi. Okazuje się, że jakość łącza internetowego ma kluczowe znaczenie dla mobilnej strony internetowej firmy. I oczywiście nic tak nie irytuje klienta, jak przerwy w ładowaniu strony. Porzucone koszyki, przerwany "dialog" z botem, niewypełnione ankiety, zamknięte strony - to wszystko "rodzi się" ze "złego Internetu".

Nie wszystkie "zwykłe" aplikacje mobilne umożliwiają korzystanie z nich w trybie offline. Z drugiej strony, strony mobilne w ogóle nie oferują takiej możliwości.

Ale nie Progresywne Aplikacje Mobilne (PWA). Ta technologia rozwiązuje problem offline. Technologia ta nie wymaga kosztownego, "osobnego" tworzenia aplikacji natywnej (tzn. "zwykłej" aplikacji). Technologia ta stanowi połączenie zalet strony mobilnej i aplikacji, które klient otrzymuje za jednym kliknięciem.


Dzięki PWA Twoja witryna jest automatycznie dostarczana na smartfon klienta za pomocą jednego kliknięcia.

Zalety PWA zostały i nadal są doceniane przez światowych gigantów handlu, takich jak AliExpress, OLX, Lancôme. Jeden z największych i najbardziej wpływowych wydawców mediów na świecie, The Washington Post, wybrał PWA do rozwoju swojej działalności.

Więcej argumentów?

Szybkość będzie miała decydujący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce mobilnej
Od lipca 2018 r. Google wprowadza nowy algorytm szeregowania stron internetowych w ekstraklasie mobilnej na podstawie szybkości ładowania. Dla przypomnienia, "zwykłe" aplikacje w ogóle nie mogą brać udziału w "wyścigu" o pierwsze miejsce w rankingach wyszukiwarek. Do tej pory najważniejszymi kryteriami decydującymi o wysokiej pozycji w rankingu były: treść strony, poprawność struktury pod kątem SEO itp. Jednak tego lata zostanie dodane nowe kryterium - prędkość. I stanie się to decydujące. Witryny "zawieszające się" podczas ładowania stron na pewno będą "w tyle" (a dokładniej - niżej w rankingu).

Wielką zaletą PWA jest to, że nie jest to "zwykła" aplikacja, ale "strona + aplikacja", czyli dwa w jednym. Oznacza to, że taka strona jest zaangażowana w ranking bez inwestowania dodatkowych środków, za ten sam budżet w tym samym czasie można promować i stronę, i PWA - za pomocą zwykłych narzędzi marketingowych, zoptymalizowanych zgodnie z wymaganiami SEO.  Jednocześnie obecność PWA sprawi, że jego załadowanie będzie tak szybkie, jak to możliwe. Funkcje PWA umożliwiają interakcję z witryną w trybie offline lub przy słabej łączności z Internetem.

Gwarantowany jest powrót użytkownika na stronę
Pobranie "normalnej" aplikacji nie stanowi obietnicy, że klient będzie z niej korzystał. Możesz pobrać aplikację i zapomnieć o niej. Ale nie wtedy, gdy witryna z PWA jest zainstalowana na smartfonie - ponieważ powiadomienia push są już automatycznie "wbudowane" w tę technologię. Innymi słowy, instalując stronę w smartfonie za pomocą jednego kliknięcia, klient otrzymuje nie tylko "klasyczny" skrót na pulpit (jak w "normalnej" aplikacji), ale także powiadomienia push, które informują go o aktualnościach w serwisie.

 

Co to jest progresywna aplikacja webowa?
Progressive Web Apps, czyli PWA, to technologia hybrydowa dla stron internetowych, która umożliwia im przekształcenie się w aplikacje mobilne. Po opracowaniu PWA witryna jest dostarczana "jednym kliknięciem" na smartfon klienta: 1) klient wchodzi na stronę; 2) jest proszony o zainstalowanie aplikacji na pulpicie; 3) jedno kliknięcie i witryna jest dostarczana z unikalnymi funkcjami aplikacji na pulpit.

Zajmuje on w urządzeniu nie więcej niż 200 kb.

Po pobraniu witryny można się do niej dostać jednym kliknięciem skrótu na pulpicie. Strona jest również dostępna w trybie offline po pobraniu jej na smartfon. Czy informacje na stronie internetowej będą aktualizowane? Absolutnie! Wszystkie zmiany są automatycznie pobierane po połączeniu z Internetem (wykorzystywane są Service Workers). Użytkownik nie musi podejmować żadnych dodatkowych działań.

Opracuj PWA dla witryny

Tak więc zasadę pracy z technologią można określić w trzech krokach:

Instalowanie PWA na stronie internetowej;
Użytkownik wchodzi na Twoją stronę internetową z urządzenia mobilnego i pobiera ją na swój smartfon jednym kliknięciem;
Możliwość stałego dostępu do witryny (w trybie online lub offline) po stronie klienta.
Cechy PWA: Jak to działa?
Pomimo prostoty interakcji, strony PWA na urządzeniach mobilnych wyglądają i działają podobnie jak aplikacje natywne (dostępne w Google Play, App Store).

Oto główne zalety, które odróżniają PWA od pojedynczych serwisów.

Strona techniczna
Progressive Web Apps to technologia wieloplatformowa (odpowiednia dla każdego systemu operacyjnego);
PWA jest obsługiwane przez wszystkie popularne przeglądarki (w tym Safari) dzięki podejściu Progressive Enhancement;
Podobnie jak w przypadku wersji mobilnej, dzięki PWA strona dostosowuje się do wszystkich formatów i rozmiarów urządzeń: smartfonów, tabletów itp.
Skrypt Service Worker umożliwia pracę w trybie offline i przy małej szybkości sieci;
Service Worker umożliwia stałą, automatyczną aktualizację witryny;
Praca z wykorzystaniem protokołu HTTPS zapobiega przechwytywaniu danych;
PWA są wspierane i wdrażane przez Google, Microsoft, Apple i innych światowych gigantów internetowych.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.