Dlaczego aplikacja mobilna jest ważna dla sklepu internetowego

Dlaczego  aplikacja mobilna jest ważna dla sklepu internetowego


Przyciąganie klientów do sklepu internetowego jest kosztowne, a aplikacja mobilna to świetny sposób na ich zatrzymanie.  Dlaczego aplikacje mobilne rozwijają się tak szybko?

Aplikacje mobilne na zamówienie w handlu elektronicznym to coś więcej niż trend. Zakupy przez telefon to nowy wzorzec, nawyk, który pozwala oszczędzać pieniądze i czas. Właścicielom aplikacji mobilnych zależy na tym, aby użytkownicy polubili serwis, dlatego przed każdą premierą aplikacja mobilna jest dostosowywana do gustów i zachowań klientów: nawigacja staje się bardziej przejrzysta, katalog bardziej intuicyjny, a proces płatności szybszy. Ludzie nie są przyzwyczajeni do rezygnacji z czegoś, co ułatwia im życie, więc popularność aplikacji mobilnych do robienia zakupów będzie rosła.

Trudno znaleźć dużą sieć handlową, która nie ma aplikacji mobilnej. Przez smartfon sprzedaje się wszystko: książki, leki, ubrania, sprzęt AGD.

Użytkownicy wybierają aplikacje mobilne, ponieważ kupowanie od nich jest wygodniejsze i często bardziej opłacalne:

Użytkownicy aplikacji mobilnej  mają możliwość zakupu przedmiotu w dowolnym miejscu i czasie.
Użytkownikom aplikacji mobilnej łatwiej jest porównywać produkty i ceny w aplikacjach mobilnych.
Zakupy przez aplikację mobilną pozwalają zaoszczędzić czas, który ludzie mogliby poświęcić na wizytę w sklepie.
Aplikacje mobilne wspierają program lojalnościowy, z wyjątkowymi promocjami dla lojalnych klientów.
Aplikacje mobilne pokazują cały asortyment produktów w sklepie: w magazynie i na zamówienie.
Smartfon jest zawsze do naszej dyspozycji. Osobiste doświadczenia każdego użytkownika aplikacji mobilnej dowodzą, że dotarcie do klienta i złożenie zamówienia jest o wiele łatwiejsze niż zrobienie zakupów w sklepie.

Dlaczego aplikacja mobilna jest lepsza niż strona responsywana i strona mobilna?


Istnieją trzy kanały przeniesienia handlu elektronicznego na urządzenia mobilne:


Aby zrozumieć, która opcja okaże się korzystna dla firmy, należy wziąć pod uwagę funkcjonalność wszystkich trzech.

Responsywna strona internetowa

Strona responsywna to taka, która dostosowuje się do ekranu smartfona. Nie zapewnia ona nowych doświadczeń użytkownikom i nie oferuje funkcji ułatwiających zakup.
Ilość informacji na stronie internetowej w wersji responsywnej jest taka sama, dlatego ładowanie strony na smartfonie trwa długo. Ludzie są bardzo wrażliwi na szybkość usług internetowych, wszelkie utrudnienia powodują zniechęcenie i znudzenie, a to z kolei uniemożliwia zakup.
Responsywny układ strony internnie zwiększa komfortu sesji użytkownika: zachodzą jedynie zmiany wizualne, które nie wpływają na związek między sklepem a użytkownikiem.

Strona mobilna

Strona mobilna to osobna strona internetowa, która została zaprojektowana z myślą o smartfonach i tabletach. Znakiem rozpoznawczym jest subdomena m.site.com (i jej odmiany). Strona mobilna może działać szybciej dzięki lżejszemu kodowi i uproszczonej konstrukcji.
Zawartość wersji mobilnej jest identyczna z zawartością wersji stacjonarnej. Właściciel stron musi wykonać podwójną pracę związaną z promocją, optymalizacją, tak aby zasoby nie konkurowały ze sobą.
Zamiast jednej witryny sklep otrzymuje dwa zasoby, za których utrzymanie i rozwój musi płacić. Jednocześnie strona mobilna, podobnie jak strona responsywna, nie posiada żadnych funkcji, które mogłyby wpłynąć na relacje między sprzedającym a kupującym.

Aplikacja mobilna

W przeciwieństwie do stron mobilnych i responsywnych, aplikacja mobilna  ma za zadanie zaangażować użytkownika w dokonanie zakupu. Aplikacja mobilna w smartfonie jest wbudowana w życie osobiste danej osoby. Ikona sklepu jest zawsze przed nami, a sama aplikacja mobilna  powiadamia nas za pomocą powiadomień push o wydarzeniach i aktualizacjach, co sprawia, że ciągle powracamy do zakupów.

Elementy nawigacyjne w aplikacjach typu eCommerce mają typowy układ: użytkownik z góry wie, gdzie szukać katalogu, paska zakładek i przycisku "Do koszyka". Zapamiętujemy algorytm zakupów na poziomie działań fizycznych i możemy go powtarzać "automatycznie".

Aplikacja mobilna szybciej reaguje na nasze działania. I nie chodzi tu tylko o szybkość interfejsu. Aplikacja mobilna zapamiętuje informacje o kupującym: imię i nazwisko, kontakty, adresy dostawy. Osoba ta określa dane przy pierwszym zamówieniu i nigdy więcej nie wraca do tego zadania.

Dzięki indywidualnym rabatom i programowi lojalnościowemu aplikacja mobilna może utrzymać zaangażowanie użytkownika przez długi czas. Oferty, w których widzimy korzyść dla siebie, zwiększają liczbę zamówień i średnią wartość w sklepie.


Aplikacja mobilna nie wymaga ponownej autoryzacji, a witryny okresowo usuwają klientów z ich kont, więc musimy poświęcić dodatkowy czas na zalogowanie się do sklepu internetowego.
I jeszcze mały bonus dla sprzedawcy. W aplikacji mobilnej użytkownik dokonuje bardziej spontanicznych zakupów, ponieważ wszystkie funkcje aplikacji mobilnej pośrednio działają na jego korzyść:  system rekomendacji, personalizacja, spersonalizowane oferty, rabaty, banery na ekranie głównym.

Dzięki tym czynnikom klienci szybciej przechodzą przez lejek sprzedaży i chętniej podejmują ukierunkowane działania, a współczynnik konwersji jest wyższy w aplikacjach mobilnych niż na stronach internetowych.

Statystyki przemawiają na korzyść aplikacji mobilnych. 85% użytkowników woli kupować za pomocą aplikacji mobilnej, ponieważ jest to wygodniejsze, szybsze i łatwiejsze niż strona internetowa. Aplikacje mobilne eCommerce łączą w sobie to, co najlepsze z mediów offline, internetowych i społecznościowych, i przedstawiają to użytkownikowi w wygodnej i zwięzłej formie.

Aplikacje mobilne - droga do klienta
Relacja między człowiekiem a sklepem jest niemalże osobista. Zakupy w ulubionym sklepie to jak czas spędzony z przyjaciółmi - relaksujące, satysfakcjonujące i bezpieczne. Najpierw jednak aplikacja mobilna musi zdobyć zaufanie klienta: wysyłać powiadomienia na czas, pokazywać cenę ze wszystkimi możliwymi rabatami, znajdować najbliższe punkty odbioru, prawidłowo informować użytkowników o terminach dostawy. I, oczywiście, musi być przyjazny dla użytkownika i łatwy w obsłudze.

Jeśli opracujesz właściwą aplikację eCommerce, ludzie będą do Ciebie wracać po zakupy. Co zyska na tym sklep?

Zwiększenie konwersji i LTV.
Stali klienci znają Twój produkt i cenią usługi, więc nie musisz ich do niczego przekonywać - oni już Ci ufają. Ludzie celowo przychodzą po zakupy i dokonują ich. Takie zachowanie użytkowników zwiększa współczynnik konwersji w sklepie i wydłuża czas życia klienta.

Obniżenie kosztów nabycia.
Powtarzalność użytkowników kosztuje mniej, dlatego nawet giganci walczą o stałych klientów. Stąd programy lojalnościowe, oferty specjalne i rabaty, które zachęcają do powtarzania zakupów. Z doświadczeń sklepów wynika, że koszt takich promocji się opłaca.

Co jednak, jeśli użytkownik zapomni o aplikacji mobilnej po pierwszym zakupie? Firma Adjust przeanalizowała 8 miliardów instalacji aplikacji na całym świecie: okazuje się, że są one usuwane w ciągu tygodnia od użycia. Powody mogą być różne - od obiektywnych (natłok reklam, mała ilość pamięci, niekompatybilność z urządzeniem, niewygodny interfejs) po subiektywne (nie podoba mi się wygląd, nie mam czasu na używanie). Zadaniem działu marketingu jest w tym przypadku dotarcie do użytkownika.


Istnieje wiele sposobów na odzyskanie utraconego klienta, ale z jakiegoś powodu marketerzy niezasłużenie poświęcają mało uwagi remarketingowi i retargetingowi.

 

Rola aplikacji mobilnej w Twojej firmie
Dzięki aplikacji mobilnej użytkownik ma Twój sklep w kieszeni: może w każdej chwili dokonać zakupu, wymeldować się, skorzystać z przywilejów i zniżek przy następnych zakupach. Jednak idea aplikacji do sprzedaży wykracza poza wygodną usługę.

Po pierwsze i najważniejsze, aplikacja mobilna jest niezbędna dla firm. Wzmacnia więź z użytkownikami, buduje lojalną publiczność i posiada narzędzia pozwalające zwiększyć zyski.

Aplikacja mobilna daje firmom ogromne możliwości badania zachowań użytkowników.
Aplikacja mobilna posiada narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą ponownie dokonywać zakupów.
Dzięki programowi lojalnościowemu aplikacja mobilna  zwiększa współczynnik konwersji i częstotliwość zakupów.
W aplikacji mobilnej kupujący przechodzą przez proces zakupowy i wykonują wszystkie czynności szybciej niż na stronie internetowej.

Aplikacja mobilna zapewnia wyższy średni przychód niż strony internetowe i ich wersje responsywne.
Aplikacja mobilna jest samodzielnym kanałem sprzedaży i dostosowuje się do każdego klienta. Może szczegółowo badać zachowania użytkowników, wprowadzać nowe strategie marketingowe i utrzymywać zaangażowanie.

Co składa się na cenę aplikacji mobilnej?
Cena opracowania aplikacji mobilnej nie zależy wyłącznie od czasu, jaki zespół poświęci na realizację projektu. Na cenę wpływa także złożoność aplikacji mobilnej, liczba obsługiwanych urządzeń i systemów operacyjnych oraz doświadczenie programistów. W tym artykule na przykładach pokazaliśmy, jak działają te czynniki, abyś mógł zorientować się w przybliżonej cenie i czasie trwania tworzenia aplikacji oraz podjąć właściwe decyzje menedżerskie. W międzyczasie porozmawiajmy o tym, co składa się na cenę aplikacji mobilnej.

Kraj i doświadczenie dewelopera
Cena za roboczogodzinę zależy nie tylko od doświadczenia dewelopera, ale także od kraju, w którym mieszka.

Jednak aby stworzyć dobrą aplikację mobilną potrzebujesz zespołu złożonego z doświadczonych analityków, programistów, projektantów i testerów, którzy zajmą się Twoją aplikacją na wszystkich etapach jej rozwoju.

Platforma aplikacji mobilnej
Wybór między systemami iOS i Android zależy od specyfiki firmy oraz grupy docelowej, dla której tworzona jest aplikacja eCommerce.

Istnieje różnica między siłą nabywczą posiadaczy iPhone'ów i innych smartfonów. Typowy użytkownik iPhone'a zarabia 85 000 USD rocznie - o 40% więcej niż typowy użytkownik Androida. Znajduje to odzwierciedlenie w wydatkach w aplikacji: rachunek przeciętnego posiadacza iPhone'a jest 4 razy wyższy. Wniosek: Twój sklep przynosi większe zyski dzięki produktom Apple.

Android ma przewagę: jest wiodącym mobilnym systemem operacyjnym na świecie - korzysta z niego 74,6% użytkowników. Tworząc aplikację na Androida, docierasz do ogromnej grupy odbiorców. Platforma ma jednak bardzo zróżnicowany skład, więc testowanie i usuwanie błędów wymaga dużo czasu i pieniędzy.

Ignorując użytkowników jednej platformy, sklepy tracą zyski. Dlatego wielcy sprzedawcy detaliczni mają aplikacje zarówno na Androida, jak i na iOS. Młoda firma może jednak zacząć od jednego lub drugiego, aby wejść na rynek i przyciągnąć klientów - drugą platformę dołącza w miarę rozwoju.

Projekt
W projektowaniu aplikacji mobilnych nie chodzi o ładne obrazki, ale o stworzenie przyjaznego dla użytkownika i zrozumiałego interfejsu. Inteligentna konstrukcja przyspiesza drogę użytkownika do zakupu. Praca działu projektowego składa się z kilku etapów:

Po pierwsze, projektant opisuje scenariusz użytkownika: stawia się w sytuacji kupującego, aby zrozumieć, jak wygodnie korzystać z aplikacji. W tym celu zadaje pytania docelowe: Co widzi użytkownik po uruchomieniu aplikacji mobilnej? W jaki sposób osoba ta czuje się bardziej komfortowo podczas przeglądania produktów? Jak mogą szybciej dodawać je do koszyka? Odpowiedzi na te pytania stanowią rozwiązania nawigacyjne, które należy wdrożyć w aplikacji.
Wireframing to tworzenie "szkieletu" aplikacji, czyli siatki, do której będą pasować elementy projektu. Projektant przedstawia schematycznie rozmieszczenie głównych bloków na ekranie, rozważa logikę przejścia z jednego ekranu do drugiego, a także dodaje przyciski, ikony i kluczowe elementy wizualne.

Rozpoczęcie pracy nad układem w witrynie wireframe
Prototypowanie, czyli tworzenie kolorowego, klikalnego prototypu, który jest zatwierdzany przez klienta. Ten etap jest realizowany we współpracy z programistami, aby zapewnić pełną zgodność prototypu ze specyfikacją funkcjonalną.

Wiele osób uważa, że najważniejszą rzeczą w aplikacji jest jej kod. W rzeczywistości jednak kod pełni jedynie rolę paliwa: umożliwia działanie aplikacji. Wynik interakcji człowiek-aplikacja zależy od tego, czy projektanci rozumieją psychologię użytkowników.

Funkcjonalność
Funkcjonalność aplikacji eCommerce można podzielić na podstawową i zaawansowaną. Podstawowa zawiera wszystko, czego użytkownik potrzebuje do dokonania zakupu:

wyszukiwanie produktów w katalogu;
dodawanie do koszyka;
kasa i płatność;
przechowalnia

Jest to podstawa aplikacji eCommerce, za pomocą której można prowadzić sprzedaż. Aby jednak zapadł on w pamięć klientom, należy dodać do niego zaawansowane funkcje: rekomendacje, recenzje, grywalizację.

W przypadku wersji MVP aplikacji i pierwszych wydań wystarczy podstawowa funkcjonalność, a zaawansowane funkcje można wdrożyć później, na etapie wsparcia i rozwoju.

Wsparcie
Platformy wydają aktualizacje swoich produktów - oznacza to, że aplikacja stworzona dla systemu iOS 13 może nie być wyświetlana poprawnie w systemie iOS 14. Takie błędy uniemożliwiają użytkownikom dokonywanie zakupów. Aby aplikacja nadal przynosiła zyski, musi być utrzymywana.

Przybliżony koszt wsparcia wynosi 25% całkowitego kosztu opracowania. Przy zamawianiu aplikacji należy zarezerwować część budżetu na ten etap.

Podsumowanie:
5 najważniejszych powodów, dla których Twój sklep potrzebuje aplikacji mobilnej:

  • Aplikacje mobilne obniżają koszty pozyskania klientów.
  • Wskaźniki konwersji i LTV są wyższe w aplikacjach  mobilnychniż na stronach internetowych, co oznacza, że aplikacja generuje większe przychody.
  • Aplikacje mobilne pozwalają na szczegółowe badanie zachowań użytkowników i testowanie strategii marketingowych.
  • Dzięki aplikacji mobilnejTwój sklep będzie dostępny dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a ludzie mogą dokonywać zakupów w dogodnym dla siebie czasie.
  • Każdy użytkownik smartfona może zostać klientem Twojego sklepu. Zyskujesz kilka miliardów potencjalnych klientów.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.