Czy warto posiadać aplikację mobilną

Jedną z kluczowych cech dzisiejszego środowiska cyfrowego jest wielokanałowość. Zapewnienie skutecznej obecności w tych kanałach, dzięki którym potencjalni klienci mają z nimi kontakt, staje się istotnym wyzwaniem dla firm.

Aplikacje mobilne są uważane za jedno z najpotężniejszych narzędzi docierania do odbiorców docelowych z punktu widzenia biznesu. Niemal każda dorosła osoba na świecie ma smartfon, a rynek ten stale się powiększa. To całkiem przekonujący argument za skupieniem się na technologii mobilnej.

Nadal zastanawiasz się, czy warto posiadać aplikacje mobilne? W tym artykule postanowiłem podzielić się listą ważnych korzyści, jakie aplikacja mobilna może przynieść Twojej firmie.

1. Wzrost sprzedaży
Aplikacje mobilne to nowy kanał, dzięki któremu można zwiększyć zyski firmy. Może to być dość znaczny wzrost, w zależności od tego, jak duża jest grupa odbiorców.

Kolejną zaletą aplikacji mobilnych jest możliwość dokonywania płatności mobilnych, które cieszą się coraz większą popularnością. Ludzie nie chcą już tracić czasu na zakupy, ponieważ  można  dokonać zakupu za pomocą smartfona, siedząc w domu z filiżanką kawy.

2. Budowanie relacji z klientami
Możesz budować relacje z klientami niezależnie od tego, gdzie oni się znajdują. Użytkownik nie musi zapamiętywać adresu internetowego ani przechodzić do wyszukiwarki, jak w przypadku strony internetowej, ponieważ aplikacja jest już zainstalowana na jego urządzeniu. W zależności od funkcji, można z niego korzystać nawet bez dostępu do Internetu.

Każdy nowy użytkownik, który zainstaluje Twoją aplikację mobilną, wchodzi w Twoją przestrzeń informacyjną. Dlatego warto stosować różne metody zwiększania liczby instalacji, na przykład oferując w zamian bonusy i rabaty.

Połączenie strony internetowej z aplikacją mobilną przynosi firmie podwójną korzyść. Zasoby internetowe firmy przyciągają uwagę klientów za pośrednictwem wyszukiwarek, a gdy odwiedzający wchodzi do aplikacji na smartfony za pośrednictwem strony internetowej, firma przechodzi do bardziej ukierunkowanego doświadczenia.

3. Nowe kanały marketingowe i komunikacyjne
Aplikacje mobilne można z powodzeniem wykorzystać do zwrócenia uwagi na markę za pomocą różnych kampanii marketingowych. W ten sposób poszerzasz grono potencjalnych klientów i nawiązujesz z nimi relacje oparte na zaufaniu.

Faktem jest, że uruchomienie własnej aplikacji mobilnej jest w każdym przypadku działaniem o charakterze reklamowym, ponieważ umożliwia korzystanie z innych narzędzi marketingowych. Można na przykład publikować wiadomości w odpowiednich źródłach lub wysyłać komunikaty prasowe.

W tym kontekście szczególnie cenne jest uzyskiwanie informacji zwrotnych od użytkowników. Można na przykład przeprowadzać ankiety, sondaże, umożliwiać użytkownikom zgłaszanie błędów itp.

4. Optymalizacja procesów biznesowych
Możesz stworzyć aplikację mobilną  do interakcji między pracownikami w ramach zespołu, a także do monitorowania i zarządzania wszelkimi procesami, takimi jak udostępnianie plików i danych oraz zbieranie określonych statystyk. Aplikacje mobilne mogą być skutecznie wykorzystywane do organizowania i automatyzowania wielu zadań biznesowych.

Dość powszechną praktyką jest tworzenie produktów przeznaczonych wyłącznie do użytku w samej firmie. W ten sposób można na przykład zapewnić ciągłą interakcję między pracownikami, niezależnie od ich aktualnej lokalizacji.

5. Zwiększanie lojalności klientów
Udostępnienie klientom możliwości dokonywania rezerwacji, zamawiania jedzenia i płacenia za zamówienie za pomocą aplikacji w smartfonie daje firmie potężne narzędzie do zwiększania lojalności. Zintegruj programy lojalnościowe z aplikacją mobilną i udostępniaj klientom przydatne promocje, rabaty i bonusy.

Narzędzia personalizacji można w pełni wykorzystać, wysyłając powiadomienia push o nowych promocjach i zniżkach. Możesz zaoferować użytkownikom, którzy zainstalowali aplikację, dostęp do ekskluzywnych ofert i specjalnych bonusów.

Jeśli ludzie chcą uzyskać więcej informacji o Twojej firmie lub oferowanych przez nią produktach i usługach, mogą to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Stała interakcja zwiększa lojalność, a dobry poziom lojalności z kolei napędza sprzedaż.

6. Źródło cennych danych analitycznych
Korzystając z aplikacji mobilnej, można zebrać wiele przydatnych informacji do dalszej analizy. Można na przykład dowiedzieć się, które produkty są najczęściej kupowane przez klientów. A także jak dużo czasu spędzają w aplikacji. A może nawet, które funkcje są najczęściej używane, a które najmniej popularne?

Śledząc interakcje użytkowników z aplikacją, można zrozumieć, jak można ją ulepszyć, aby była bardziej przyjazna dla użytkowników. Zrozumienie swoich klientów jest kluczem do sukcesu w każdej niszy biznesowej.

Można uzyskać dane geolokalizacyjne odbiorców, dane demograficzne, informacje o zainteresowaniach i wiele innych interesujących statystyk, które można wykorzystać.

7. Przyjmowanie płatności
Przyjmowanie płatności to podstawowa funkcja wielu aplikacji komercyjnych, niezależnie od tego, czy jest to usługa taksówkarska, sklep internetowy, usługa online pozwalająca kontrolować finanse osobiste, czy biblioteka cyfrowa. Wygodne jest płacenie za wszystkie  usługi jednym kliknięciem przy użyciu zapisanych danych karty bankowej lub Google Pay. A im mniej kroków musi wykonać osoba, aby dokonać zakupu, tym większe prawdopodobieństwo, że dotrze do końca całego procesu. Wprowadzanie danych karty za każdym razem jest czasochłonne, a z psychologicznego punktu widzenia łatwiej jest zrezygnować z pieniędzy, gdy wystarczy kliknąć "Zapłać".

 

Na co powinny zwrócić uwagę firmy przy tworzeniu aplikacji mobilnej?
Nie wszyscy skorzystają z tego narzędzia, ale istnieją nisze, dla których rynek mobilny jest szczególnie obiecujący. Firmy działające w tych obszarach powinny w pierwszej kolejności pomyśleć o stworzeniu aplikacji:

turystyka - wyszukiwanie hoteli i uzdrowisk, rezerwacja biletów, interaktywne mapy;
medycyna - konsultacje, wizyty lekarskie online, lekarz na wezwanie;
biznes samochodowy - wynajem, naprawa i serwis;
restauracje, kawiarnie itp. - działania, menu, zamówienia na dostawę;
rozrywka i wypoczynek - różne kluby;
branża kosmetyczna - profesjonalne rezerwacje, interaktywne cenniki, informacje o usługach;
usługi dostawcze i sklepy - katalogi towarów, zamawianie, ceny;
fitness i uroda - plany zajęć, rejestracja online, opinie;

Praktycznie każda firma z sektora usług.
Jeśli jesteś właścicielem firmy działającej w którejkolwiek z tych nisz, możesz doświadczyć wszystkich korzyści wymienionych w tym artykule - wystarczy, że będziesz mieć aplikację mobilną. Ponadto warto dodatkowo rozważyć opracowanie produktu do użytku wewnętrznego w celu usprawnienia procesów biznesowych; firmy powinny uznać to za konieczność.

Gdzie jeszcze można wykorzystac aplikacje mobilne:

Aplikacje mobilne w działach HR

Aplikacje mobilne w działach kontroli jakości

Aplikacje mobilne w działach IT

Aplikacje mobilne zapewniające wsparcie dla produkcji

Aplikacje mobilne współpracujące z IoT

Aplikacje mobilne wspierane przez sztuczną inteligencję

Aplikacje mobilne zapewniające wsparcie w procesie sprzedażnie nieruchomości

Aplikacje mobilne zapewniające wsparcie przy sprzedaży samochodów

Aplikacje mobilne do obsługi procesów logitycznych

Medyczne aplikacje mobilne

Zdrowotne aplikacje mobilne

Sportowe aplikacje mobilne

Lojalnościowe aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne do zamawiana taksówek

Aplikacje mobilne dla restauracji, kawiarni, obsługi zamówień i dostaw

Aplikacje mobilne dla firm transportowych

Aplikacje mobilne dla sklepów internetowych


Podsumowując
Mobilne aplikacje biznesowe mogą przynieść wiele korzyści niemal każdej firmie. Jeśli nadal nie jesteś pewien, czy potrzebujesz aplikacji mobilnej, mam nadzieję, że argumenty przedstawione w tym artykule pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że każdy produkt lub narzędzie powinny rozwiązywać konkretny problem i pomagać w rozwoju firmy. Pamiętając o tym, powinieneś zaplanować swoją pracę i sporządzić listę funkcji potrzebnych w przyszłej aplikacji.

Każda firma powinna starać się rozwijać i być na bieżąco z najnowszymi technologiami oraz reagować na innowacje, które mogą zwiększyć jej efektywność. Stworzenie aplikacji mobilnej może skutecznie pomóc w osiągnięciu tych celów.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.