Aplikacje mobilne w biznesie

Małe i średnie przedsiębiorstwa  potrzebują dziś tych samych urządzeń i aplikacji mobilnych, co duzi gracze. Jednak mniej niż 30% tych firm posiada jakiekolwiek rozwiązanie do zarządzania mobilnością. Jednocześnie 62% pracowników małych i średnich przedsiębiorstw używa smartfonów do pracy, a 64% pracowników dużych firm. 

Średnio 5-7 aplikacji użytkownika jest używanych do celów korporacyjnych na każdym urządzeniu. Najpopularniejsze aplikacje wykorzystywane do celów korporacyjnych to e-mail (68%), mobilne wersje stron internetowych (48%), mailingi SMS i mailingi w komunikatorach (38%), komunikatory internetowe, szybki dostęp do zasobów firmowych (33%) . 

Wśród funkcji głównych funkji - zarządzanie kalendarzem, poczta, praca z dokumentami (usługi Google). Korzysta  się również z wideokonferencji (Teams, Zoom i Skype), zarządzanie zadaniami (Jira i Trello), komunikatory. Ważnym zadaniem we wdrażaniu technologii mobilnych jest eliminacja luk w komunikacji. W szczególności mówimy o zainstalowaniu aplikacji wewnętrznej, która pozwala pracownikom komunikować się w czasie rzeczywistym. Połączenie sieci mobilnych i społecznościowych w środowisku korporacyjnym jest głównym strategicznym kierunkiem rozwoju w obszarze technologii informatycznych .

Istnieją różne obszary procesów biznesowych, w których pomagają korporacyjne aplikacje mobilne. Są to spotkania biznesowe i połączenia konferencyjne, zarządzanie zespołem (wnioski o urlop lub urlop), śledzenie zasobów, lokalizacja pracowników i śledzenie tras, tworzenie zamówień, wyświetlanie katalogu produktów, prezentacja i inne. Na przykład Trello umożliwia nadawanie priorytetów projektom poprzez tworzenie list, kart i tablic. Aplikacja umożliwia udostępnianie dokumentów wizualnych zespołowi. Zuora służy do zarządzania subskrypcjami. A takich przykładów jest wiele. Wszystko to jest pożądane i nie bez powodu firmy inwestują około 60 miliardów dolarów rocznie w usługi tworzenia aplikacji mobilnych.

Jakie zadania rozwiązuje się za pomocą technologii mobilnych
Technologia mobilna w każdym biznesie jest wykorzystywana na różne sposoby. Około 88% właścicieli małych firm korzysta z aplikacji do zarządzania urządzeniami mobilnymi. Najczęściej chodzi o programy komunikacyjne. Na przykład są to komunikatory internetowe, wykonujące połączenia, odbierające e-maile.

Przyjęcie rozwiązań mobilności dla przedsiębiorstw znacznie wzrasta w sektorze detalicznym. Przewiduje się, że do 2026 r. wzrost wyniesie 15% rocznie. Technologie mobilne są wykorzystywane do ochrony danych detalicznych, w celu analizy przy gromadzeniu danych z odległych lokalizacji. W efekcie optymalizacja sklepów i poprawa jakości obsługi klientów.

Zainteresowanie aplikacjami mobilnymi zależy przede wszystkim nie od branży, ale od poziomu rozwoju firmy. Przecież z back office korzystają wszystkie firmy, a kwestia automatyzacji zależy od pojawienia się zgłoszenia. Jeśli zależy nam na tym, aby „HR w Twojej kieszeni” zadziałało – możliwość łatwego i szybkiego kontaktu ze specjalistą HR to można uruchomić odpowiednią usługę. Po pierwsze musi się pojaiwć zapotrzebowanie na aplikacje back office - do obsługi rutynowych procesów.

Najbardziej pozytywnie pracownicy postrzegają technologie mobilne, które zmieniają charakter ich działań. Na przykład umożliwiają zdalną interakcję z korporacyjnymi systemami informacyjnymi lub produktami firmy. 

Przyszłość mobilnej kultury korporacyjnej
Dwie trzecie dyrektorów generalnych przyznaje, że technologia mobilna już teraz wpływa na sukces biznesowy. Ale jedna trzecia właścicieli małych firm nie inwestuje w tym obszarze, chociaż potwierdzają zwrot. Barierą rozwoju mobilności przedsiębiorstw w przejściu na nowy sposób pracy dla pracowników są koszty inwestycji.

Firmy zwracają również uwagę na zagrożenie bezpieczeństwa danych. 

Za problem uważane jest również zjawisko „zawsze w pracy”, które prowadzi do wypalenia zawodowego pracowników. Ale i tu zachodzą zmiany – np. we Francji weszło w życie prawo, na mocy którego firmy zatrudniające 50 i więcej osób wprowadziły ograniczenia w korzystaniu z poczty po godzinach. Według przedstawicieli francuskiego parlamentu „teksty, wiadomości i e-maile kolonizują życie człowieka do tego stopnia, że ​​w końcu się rozpada”.

Jakie zadania rozwiązuje się za pomocą technologii mobilnych
Technologia mobilna w każdym biznesie jest wykorzystywana na różne sposoby. Około 88% właścicieli małych firm korzysta z aplikacji do zarządzania urządzeniami mobilnymi. Najczęściej chodzi o programy komunikacyjne. Na przykład są to komunikatory internetowe , wykonujące połączenia, odbierające e-maile.

Przyjęcie rozwiązań mobilności dla przedsiębiorstw znacznie wzrasta w sektorze detalicznym. Przewiduje się, że do 2026 r. wzrost wyniesie 15% rocznie. Technologie mobilne są wykorzystywane do ochrony danych detalicznych, w celu analizy przy gromadzeniu danych z odległych lokalizacji. W efekcie optymalizacja sklepów i poprawa jakości obsługi klientów.

Technologie mobilne są również wykorzystywane w innych obszarach.Zainteresowanie aplikacjami mobilnymi zależy przede wszystkim nie od branży, ale od poziomu rozwoju firmy. Przecież z back office korzystają  wszystkie firmy, a kwestia automatyzacji zależy od pojawienia się zapotrzebowania na automatyzację. Np. Jeśli będzie nam zależeć na tym, aby „HR w Twojej kieszeni” zadziałało – możliwość łatwego i szybkiego kontaktu ze specjalistą HR i uruchomiliśmy odpowiednią usługę.  A więc  istotne jest zapotrzebowanie na aplikacje back office - do obsługi rutynowych procesów. 

Najbardziej pozytywnie pracownicy postrzegają technologie mobilne, które zmieniają charakter ich działań. Na przykład umożliwiają zdalną interakcję z korporacyjnymi systemami informacyjnymi lub produktami firmy. 

Wyniki przejścia na mobilność
Badania dowodzą, że istnieje bezpośredni związek między mobilnością przedsiębiorstwa a zwiększoną produktywnością. Około 70% respondentów wskazuje na pozytywny wpływ na ogólną produktywność i efektywność pracy zespołowej. Według raportu Frost & Sullivan pracownicy, którzy używają smartfonów do pracy, odnotowują 34% wzrost wydajności .

W Aberdeen (USA) przeprowadzili badanie, w którym twierdzą, że wzrost realnej produktywności jest wyższy niż szacują sami eksperci. Dzięki aplikacjom mobilnym wskaźnik w firmach amerykańskich wzrasta o 45%, a efektywność operacyjna o 44%. W rezultacie dodatkowe dziewięć godzin produktywności tygodniowo, co odpowiada oszczędności 284 miliardów dolarów rocznie.

Dzięki wprowadzeniu technologii mobilnych około 37% firm zgłasza wzrost szybkości podejmowania decyzji. Kolejne 30% otrzymuje przyspieszenie procesów biznesowych . Około 41% ankietowanych zauważa poprawę pracy zespołowej i współpracy personelu dzięki elastyczności. Po wdrożeniu strategii mobilnej ogólne wydatki na IT spadają o 29%, a wydatki na zarządzanie o 20%. Tylko 26-27% firm zauważyło wzrost liczby klientów lub wolumenu sprzedaży.

Przewiduje się, że do 2026 r. region Azji i Pacyfiku będzie liderem mobilności korporacyjnej – ponad 25% średniej światowej. Do czołowych graczy na tym rynku należą Chiny, Korea Południowa i Indie.

Kluczowe trendy mobilności korporacyjnej
Mobilność to światowy trend, który ma już odzwierciedlenie w biznesie. Wśród specjalistów, którzy co najmniej jedną trzecią dnia pracy spędzają w trasie, 93% używa smartfona do rozwiązań korporacyjnych. Trzy najpopularniejsze zadania to wysyłanie e-maili, pisanie SMS-ów i wykonywanie połączeń. Około 5 razy dziennie uzyskują dostęp do aplikacji biznesowych, wirtualnych pulpitów, przeglądają i edytują dokumenty.

Na mobilność korporacyjną w ciągu ostatniego roku wpłynęło kilka trendów. Przede wszystkim pandemia okazała się katalizatorem. Wzmocniło to trend mobilności korporacyjnej.  Od kilku lat toczy się debata na temat zdalnej pracy pracowników na własnych urządzeniach mobilnych. Z jednej strony pozytywne rozwiązanie obniża koszty IT, zwiększa elastyczność i produktywność. Z drugiej strony 75% kadry kierowniczej jest zaniepokojonych kwestiami bezpieczeństwa i kosztami z nim związanymi. Również pracownicy mają swoje zdanie: dla 44% poszukujących pracy atrakcyjniejszy jest pracodawca otwarty na BYOD i okazjonalną pracę zdalną.

Horyzonty dla innowacji rozszerzą nadejście 5G . Eksperci zauważają ulepszone funkcje bezpieczeństwa w porównaniu z 4G. To ważna kwestia, ponieważ połowa firm (55%) uważa urządzenia mobilne za najbardziej wrażliwe punkty w swoich systemach. Ale gdy 5G stanie się bardziej dostępne, bezpieczeństwo stanie się łatwiejsze. Dzięki szybszym prędkościom i niemal zerowym opóźnieniom rozwiązania cyberbezpieczeństwa oparte na sztucznej inteligencji, technologie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR i VR) oraz wideokonferencje w aplikacji osiągną wzrost.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.