Aplikacje mobilne dla dealerów samochodowych

Nie ma nic nowego w tym, że aplikacje mobilne mające na celu poprawę efektywności procesów pracy i komunikacji są bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym. Jednak bez względu na to, ile uniwersalnych teorii sprzedaży zostało opracowanych, aplikacje mobilne w każdej branży mają swoją specyfikę.

W przeciwieństwie do rynku IT, segment motoryzacyjny nie jest przyzwyczajony do ciągłej aktualizacji technologii. Wdrażanie rozwiązań IT z reguły koordynowane jest przez długi czas na wszystkich poziomach - od dealera po przedstawicielstwo producenta samochodów, a nawet centralę gdzieś np. w Korei Południowej.

Czy dealerzy samochodowi naprawdę potrzebują aplikacji mobilnych?

Historycznie dealerzy samochodowi odnosili sukcesy w sprzedaży pojazdów i akcesoriów, a także serwisowaniu wcześniej sprzedanych pojazdów bez dodatkowych rozwiązań informatycznych. Firmy wdrażają CRM i inne systemy korporacyjne w celu poprawy efektywności.

Jak pokazuje praktyka, sam rynek zmusza nas wszystkich  do szukania i wprowadzania nowych możliwości. Jeszcze kilka lat temu aplikacje mobilne były tylko sposobem na zademonstrowanie pewnego statusu. Oczywiście nadal mają tę funkcję (co więcej, jeśli początkowo obecność aplikacji mobilnej mówiła o „zaawansowaniu”, teraz jest na odwrót – jej brak świadczy o nadmiernym konserwatyzmie), ale dodano do niej poważny składnik marketingowy. 

Przeciętnie klient przebywa u oficjalnego dealera samochodowego od 3 do 5 lat - w okresie gwarancyjnym zakupionego samochodu. Zadaniem centrum dealerskiego jest utrzymanie klienta w okresie przejścia od serwisu gwarancyjnego do pogwarancyjnego. Dużą rolę odgrywa cena usługi, która jest często wyższa w sieci dealera. Ale, podobnie jak na innych rynkach, spersonalizowane podejście, wygoda i przejrzystość świadczenia usług może przeważyć nad finansowymi korzyściami z udania się do serwisu działającego poza siecią dealerską.

Aplikacja mobilna w smartfonie, która towarzyszy użytkownikowi w dowolnym miejscu i czasie, to świetny sposób na urzeczywistnienie tych pomysłów. Przede wszystkim to skuteczne narzędzie marketingowe. Dysponując pewnymi informacjami o kliencie (przynajmniej o jego modelu samochodu), dealer może komunikować się o specjalnych promocjach i rabatach za pomocą aplikacji mobilnej, targetując i personalizując ofertę. Otrzymujemy zarówno przypomnienie o dealerze, jak i dodatkowe wyprzedaże w trakcie cyklu życia klienta.

Praktyka pokazuje, że konwersja ofert z aplikacji mobilnej jest średnio 5-10 razy wyższa w porównaniu ze stroną internetową.

Dodatkowo aplikacja mobilna przenosi komunikację online z klientami na wyższy poziom. Masowe wysyłki SMS i cold call mają niski współczynnik konwersji i są relatywnie drogie. Biuletyny e-mailowe również nie powalają wskaźnikiem konwersji. Ponadto masowe wysyłki są automatycznie blokowane przez filtry antyspamowe, nie docierając nawet do oczu odbiorcy.

Powiadomienia realizowane  przez aplikację mobilną nie wymagają dużych inwestycji. Ponadto w ramach tego kanału komunikacji, o ile dostępne są odpowiednie narzędzia, komunikację może zainicjować sam klient.

Aplikacja mobilna nie stanie się  głównym kanałem komunikacji. Ale jest to narzędzie pracy, z którego aktywnie można korzystać. Na przykład  przyciągnąć użytkowników do aplikacji za pośrednictwem strony internetowej .

Aplikacja mobilna dla  dealerów  może  obsługiwać różne scenariusze integracji z systemami dealerów, umożliwiając korzystanie z jednego lub więcej modułów:

  • statusy zleceń;
  • historia zleceń i zakupów;
  • rejestracja online do usługi;
  • prezentacja samochodów i akcesoriów;
  • kalkulator kosztów utrzymania;
  • historia naliczania i bilans punktów;
  • płatności mobilne
  • integracja z kontem osobistym w serwisie itp.

Najbardziej pożądane narzędzia w aplikacji mobilnej to  wyświetlanie i aktualizacja statusu zlecenia dla pojazdu będącego w serwisie oraz salda punktów w ramach programu lojalnościowego w aplikacji. Ponadto dealerzy są przyzwyczajeni do automatycznego aktualizowania list samochodów na sprzedaż - podobnie do reklam na dowolnej platformie handlowej. Dzięki integracji można szybko dostosować listę dostępnych samochodów (nowych, używanych) lub innych towarów, np. markowych akcesoriów.

W razie potrzeby można dodatkowo ustawić synchronizację kanału informacyjnego w aplikacji mobilnej z aktualnościami na stronie dealera, a także synchronizację danych osobowych użytkowników w aplikacji.

Dla importerów mogą być  dostępne są dodatkowe opcje integracji, w zależności od specyfiki procesów biznesowych. Na przykład w przypadku dużej sieci centrów może to być automatyczna aktualizacja danych kontaktowych wszystkich działów i pracowników.

Możliwe jest również stworzenie mobilnego rozwiązania oprogramowania dla salonu samochodowego z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości, które skróci czas zawarcia transakcji kupna-sprzedaży. Funkcjonalność rozszerzonej rzeczywistości pozwoli szczegółowo zapoznać klienta z cechami prezentowanego modelu samochodu, w tym ze wszystkimi cechami komponentów.

Nasza lokalizacja

Agencja Interaktywna  Web Wizard.com
rok założenia 2000


52-220 Wrocław, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10
NIP:        PL 899-142-54-65
REGON:   932899803

kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 - 16.30

tel.    +48 71 346 29 73
tel. kom.  +48 502 387 145

 

Formularz kontaktowy

Od nawiązania kontaktu z Nami, dzieli Cię Tylko jeden krok, który może być początkiem długoletniej współpracy.
Z pewnością szybko ulegnie zapomnieniu treść przesłanej korespondencji, ale nigdy nie zapomnisz tego jak się czułeś podczas współpracy z nami.

Zaczynamy?

 

*

Przeglądaj Dodaj plik

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, przy czym podanie adresu e-mail jest niezbędne do uzyskania odpowiedzi. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania lub usunięcia.

Administratorem danych osobowych jest Agencja Interaktywna Web Wizard.com z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gen. Grota-Roweckiego 8/10, 52-220 Wrocław prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr 1661331 z dnia 13.03.2003, REGON: 932899803, e-mail: biuro@webwizard.com.pl

Dane osobowe zawarte w powyższym formularzu będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.