Aplikacje mobilne dla jubilerów i nowe trendy w branży jubilerskiej
Najskuteczniejszym podejściem prowadzenia sprzedaży jest omnichannel, czyli płynna ścieżka klienta pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży i komunikacji, dająca klientowi możliwość dokonania zakupu tam, gdzie, kiedy i jak jest to dla niego wygodne.
Dziś, jeśli projektanci rysują biżuterię ręcznie, to tylko po to, by znaleźć inspirację. Tworzenie biżuterii od dawna jest nie tylko sztuką. W dużej mierze są to modele matematyczne i nowoczesne technologie. Wszystkie modele tworzone są od razu w edytorach graficznych oraz w 3D. W niektórych firmach są tworzone zespoły programistów AI, aby stworzyć specjalną sieć neuronową, która sugeruje szkice w oparciu o opinie klientów i analizy sprzedaży z modeli, które odniosły sukces komercyjny. Artysta może wybrać tylko te najciekawsze. Chociaż sieć neuronowa nie może jeszcze niczego narysować samodzielnie, to znacząco pomaga projektantom w ich pracy.
Testowane są usługi subskrypcji i wypożyczania biżuterii, które są nowością w tej branży. Zainteresowanie tymi projektami jest widoczne głównie wśród młodych odbiorców. Nie chodzi tu o wynajem w segmencie masowym, ale o w oparciu w abonamenty. To jak usługa strumieniowego przesyłania muzyki: płacisz określoną kwotę i możesz dostać nową biżuterię, powiedzmy, co miesiąc.
Duży biznes detaliczny wymaga dużych ilości danych do analizy. Prowadzi się badania z wykorzystaniem technologii neuromarketingowych. Klienci przed wejściem do sklepu proszeni są o założenie specjalnych okularów, które obliczają kierunek ich spojrzenia i ruch gałek ocznych. Można więc zebrać dane na temat stref „gorących” i „zimnych”, i z zrozumieć na co dokładnie zwraca uwagę konsument w sklepie i jak jego uwaga zamienia się w zakupy.
Jakie inne technologie i trendy mogą stać się motorem rozwoju branży jubilerskiej?
Wszystko sprowadza się do tego, że kolejnym etapem innowacji w tej dziedzinie będzie wykorzystanie uczenia maszynowego w projektowaniu biżuterii i robotyzacji produkcji. Na świecie istnieją już całe kolekcje biżuterii, które globalne marki stworzyły z wykorzystaniem uczenia maszynowego.
Teraz bardzo ważna jest biżuteria, która oprócz funkcji czysto estetycznej pełni również szereg innych: monitoruje stan zdrowia, kontroluje ciśnienie krwi, aktywność fizyczną, sen, przesyła dane do specjalnej aplikacji mobilnej.